10 Ogos 2008

Salah siapa,Siapa sokong, Siapa terhina.

"Saya melihat akhir-akhir pihak-pihak bukan Islam bertambah biadap didalam tindak-tanduk mereka dalam hal berkaitan Islam & bangsa Melayu. Bermula dengan menggunakan kes murtadnya Azlina Jailani menjadi Lina Joy. Tindakan Gereja Fatimah Brickfield membaptiskan Azlina tetapi tidak dikenakan sebarang tindakan membuatkan mereka besar kepala."

"Kemudian muncul Penerbitan Herald menuntut hak menggunakan nama ALLAH, yang tuntutan ini disokong pulak oleh Persatuan Gurdwara (Punjabi) Malaysia. Ini diikuti oleh tuntutan Sidang Injil Borneo menuntut hak membawa masuk penerbitan Kristian Bahasa Melayu dari Indonesia. Muncul pula Majlis Peguam mengadakan seminar berkaitan Hak Istimewa Melayu."


YB Zulkifli Nordin.MP Kulim Bandar Baru.

Ulasan Mod

Petikan tulisan YB Zulkifli Nordin Mp Kulim Bandar Baru yang mana dalam tulisannya
beliau menyalahkan pihak gereja yang berhasrat menggunakan nama ALLAH dalam terbitan makalah dan gereja mereka sebagaimana kita umat Islam di Malaysia.Kita sebagai umat Islam di Malaysia ini menentang usaha ini dan Pak Lah pun pernah mengeluarkan kenyataan bahawa nama ALLAH adalah eksklusif utk umat Islam sahaja dalam konteks kita di Malaysia.
Walaubagaimana pun pendapat ini telah di nafikan oleh rakan sepakatan YB Zul sendiri iaitu
YB Khalid Samad MP Shah Alam dengan mengambil kira perkara itutelah menjadi kebiasaan di beberapa negara lain.


Pada 27 Mac 2008, YB Khalid Samad (Ahli Parlimen PAS Shah Alam) menyatakan bahawa masyarakat Kristian tidak perlu takut dan gentar untuk menggunakan terjemahan 'Allah' untuk merujuk kepada kalimah 'God' dalam Kristian dan ajarannya. Khalid juga berpendapat bahawa perkataan 'Allah' hanyalah terjemahan kepada perkataan 'God'. Pada 27 Disember 2007, dalam satu majlis sambutan hari Krismas di Klang, Irene Fernandez (Bekas Timbalan Ketua Wanita PKR) mempersoalkan kenapa 'Allah' tidak boleh digunakan dalam akhbar Herald Tribune edisi Bahasa Inggeris. Selepas 19 hari menang sebagai Ahli Parlimen, Khalid Samad pula seolah senada dengan Irene Fernandez. Anwar Ibrahim yang dianggap sebagai Ketua Pakatan Rakyat berada sama dalam majlis di Klang ketika Irene mempersoalkan kalimah 'Allah'. Mengapa Anwar diam dan tidak menegur ketelanjuran yang dilakukan oleh Irene dan Khalid?

Persoalannya

1) Mengapa YB Zul masih setia menyokong pakatan rakyat sedangkan mereka mempunyai
pandangan yang berbeza dalam perkara yang amat penting kepada kita sebagai umat Islam.

2) Mengapa YB Zul menyalahkan pihak persatuan Gudwara (punjabi) kerana menyokong
usul ini,sedangkan YB Khalid Samad langsung tidak disentuh,sedangkan kita tahu bahawa
YB Zul seorang yang cukup sensitif tentang isu-isu berkaitan Islam.Kalau dulu beliau begitu
lantang memperjuangkan isu murtad dengan menuduh seolah-olah pihak kerajaan lah yang
memurtadkan ramai umat Islam di Malaysia.Sekarang apa dah jadi !!!.

3)Tidakkah YB Zul sedar bahawa rakan-rakan sepakatannya dalam Pakatan Rakyatlah
yang kuat mempertahankan isu-isu murtad dan penentangan terhadap Islam di Malaysia ini.
Kenapa sanggup lagi duduk sebaris dengan Irene fernandez,Tony pua,Sivarasa Rasiah,Tian Chua,Datuk Ambiga sendiri yang sering muncul di pentas pakatan rakyat.Karpal singh dulu pernah YB Zul kecam dlm ceramahnya sekarang bagai mana.Apakah YB Zul seorang superman
yang boleh melawan mereka semua "all by single handed" dengan izin.!!!!!

Tiada ulasan: