16 Ogos 2008

Ingatan semula buat Melayu/Islam Permatang Pauh.

Ini sebagai panduan dan ingatan buat pengundi Melayu/Islam di Permatang Pauh amnya dan petugas pilihahraya kecil pakatan rakyat khasnya.

1 ulasan:

Kerajaan Rakyat berkata...

Apakah ini satu lagi kesesatan fahaman yang dianjurkan oleh Hadhari yang diimamkan oleh presiden UMNO, Abdullah Badawi?. Hello Datuk Seri Dollah Badawi, tolong ulas tentang hal ini.

Saya sudah lama dengar kes ini tetapi tiada siapa yang berani menyatakannya. Terima kasih RPK dan tahniah Thagarajoo kerana mendedahkan hal ini.

Mungkin sekarang berlori-lori ‘bomoh’ berkeliaran di Permatang Pauh menjampi serapah dan mentera untuk kemenangan calon Barisan Nasional, Datuk Arif Shah Omar Shah.

Kalau ternampaklah bomoh Hindu di Permatang Pauh cuba tanya dia kenal tak Datuk Seri Najib? Saya agak bomoh tu akan jawab, itu oranglah hantar sama saya sini.

Mr. Thagarajoo dari Bandar Kinrara Puchong, Selangor yang pernah berkhidmat dengan Datuk KS Nallakaruppan dan kemudiannya berkerja sebagai pemandu kepada Datuk Kenneth Eswaran telah mendedahkan bahawa Datuk Seri Najib dan Datin Seri Rosmah Mansor telah menjadikan berbomoh (bomoh Hindu) sebagai amalan mereka.

Datuk Kenneth Eswaran adalah rakan akrab kepada Datuk Seri Najib Razak

Antara apa yang dinyatakan oleh Thagarajoo dalam ‘akuan bersumpah’nya ialah:

Beliau sendiri (atas arahan Datuk Kenneth) yang membawa bomoh bernama Mr. Ji berbangsa India dan beragama Hindu ke rumah Datuk Seri Najib untuk upacara berbomoh mengikut amalan Hindu. Bomoh tersebut didatangkan khas dari Kerala, India.

Bomoh tersebut bukan sekali ke rumah Najib tetapi banyak kali.

Antara kaedah berbomoh yang dilakukan di dalam rumah Najib termasuklah yang memerlukan Najib dan Rosmah duduk di tengah-tengah sementara Mr. Ji menjalankan upacara menteranya (mungkin dengan berjampi mengelilingi Najib dan Rosmah) yang menggunakan segala peralatan berunsur kepercayaan agama Hindu. Kemudiannya Najib dan Rosmah akan dimandikan dengan susu lembu oleh bomoh tersebut.

Menurut Thagarajoo, setiap kali amalan Hindu ini dilakukan ke atas Najib dan Rosmah, beliau hadir sama.

Semasa pilihanraya kecil Ijok pada tahun 2007, Thagarajoo telah memandu Mr. Ji ke Pusat Pembuangan undi untuk menjalankan aktiviti menteranya bagi menjamin kemenangan calon Barisan Nasional dari MIC, K. Partiban.

Thagarajoo penuh yakin amalan berbomoh Hindu ini masih diteruskan oleh Najib dan Rosmah. Malahan beliau yakin Mr. Ji turut dibawa ke Permatang Pauh.


Datin Seri Rosmah pernah meluahkan rasa bimbangnya kepada Datuk Kenneth sekiranya Datuk Seri Abdullah Badawi berkahwin dengan Jeanne. Datuk Kenneth kemudiannya memberi jaminan dia akan meminta bantuan bomoh Hindu itu untuk menghalang perkahwinan Abdullah dengan Jeanne.

Hello tambi Najib,
Kalau benarlah semua perkara yang dinyatakan ini, saya cadangkan kamu, Najib anak lelaki Razak agar pilih satu antara dua perkara berikut:

1. Bertaubat kepada ALLAH, atau

2. Bersumpah dalam Kuil. Nauzubillahminzaliq