20 Mei 2008

Tun Mahathir keluar UMNO.

Perlu di ingat keputusan Tun ini adalah atas persengketaan peribadinya dengan Pak Lah.
Tun dengan jelas memberitahu ahli UMNO yang mahu mengikut jejaknya supaya jangan menjadikan parti pembangkang sebagai platform bantahan.Jadi parti pembangkang yang lain tak perlu bersikap hidung tak mancung pipi tersorong.....
Pejuang Melayu Islam,harap tabahkan hati kerana perkara ini pernah berlaku dan kita dapat menghadapi dengan tenang dan berhemah. Saya percaya ada hikmah besar atas terjadinya perkara ini.

Sila rujuk ke blog Gerakan-anti-PAS.Pada link di sebelah.
Di bawah ini adalah artikel yang di petik dari utusan online.

Ujian taat setia ahli UMNO.

AHLI-AHLI UMNO pasti terkejut, sedih dan resah apabila mendapat berita Tun Dr. Mahathir Mohamad bertindak keluar daripada parti itu semalam.
Tiada siapa pun menjangkakan beliau tergamak mengambil tindakan sedemikian. Pun begitu, Dr. Mahathir telah memberi penjelasan akan sebab-sebab beliau keluar daripada UMNO.
Biar apa pun perasaan yang melanda ahli-ahli UMNO, mereka hendaklah menerima keputusan bekas Presiden UMNO itu dengan tenang.
Marah macam mana sekalipun, tindakan Dr. Mahathir mengajak ahli-ahli mengikut beliau keluar daripada parti keramat itu adalah satu tindakan yang tidak wajar dalam waktu UMNO menghadapi keadaan yang amat mencabar sekarang.
UMNO telah banyak menghadapi cabaran sejak sebelum dan selepas pilihan raya yang sedikit sebanyak ada kaitan dengan pengaruh kritikan Dr. Mahathir terhadap kepimpinan parti.
Mengajak ahli keluar daripada UMNO untuk menjatuhkan kepimpinan parti adalah tidak betul, kerana ini bukan masa untuk menambahkan lagi keadaan sukar dalam parti sekarang.
Maka kesemua 3.2 juta ahli UMNO perlu bertenang dan berpegang teguh kepada moto parti 'Bersatu, Bersetia, Berkhidmat'.
Apa yang berlaku semalam melontarkan satu lagi ujian kepada ahli-ahli UMNO. Sesungguhnya, ujian terbaru ini hendaklah menyatukan mereka selepas diuji dalam pilihan raya umum 8 Mac lalu.
Ahli-ahli UMNO perlu menerima realiti, walaupun parti itu sekarang bukan lagi segagah dahulu tetapi hakikatnya UMNO masih merupakan parti orang Melayu yang terkuat.
Hakikatnya, UMNO mempunyai 79 ahli Parlimen Melayu berbanding dengan Pas 23 wakil dan ahli Parlimen Melayu dalam PKR hanya 20 orang.
Dalam suasana politik negara sekarang, UMNO masih menjadi harapan orang Melayu. Ingatlah, UMNO lahir kerana memperjuangkan agama, bangsa dan negara.
Jika ahli-ahli UMNO mempunyai jiwa orang perjuangan, sudah tentu mereka tidak mudah mengalah dan luntur semangat hingga sanggup meninggalkan perjuangan.
Suasana sekarang adalah ujian besar kepada pejuang-pejuang Melayu dalam UMNO. Jika ahli-ahli parti itu berjiwa pejuang sejati, mereka tidak akan tinggalkan parti dalam keadaan apa pun.
Tindakan Dr. Mahathir meninggalkan UMNO telah membuka peluang kepada ahli-ahli untuk berfikir semasak-masaknya akan masa depan UMNO. Ahli-ahli UMNO perlu tabah menghadapi masalah yang melanda parti mereka. Mereka tidak boleh ikut tingkah laku seorang yang sedang marah.
Barangkali ada rahmat tersembunyi di sebalik apa yang dilakukan oleh Dr. Mahathir kepada UMNO. Ia mungkin satu ujian untuk mengukur sejauh mana kuatnya kesetiaan ahli-ahli UMNO kepada parti yang berusia 62 tahun ini.
Inilah cabaran getir sama ada ahli-ahli mahu melihat UMNO kembali kuat atau terus dihancurkan. Ahli-ahli UMNO perlu berfikir. Apakah langkah mengikut jejak Dr. Mahathir keluar daripada parti akan menyelesaikan masalah?
Fikirlah habis-habis.

Tiada ulasan: